Ez a szolgálat pont OKÉ!

 

OKÉ Pont Budaörs csak oké

 

A minap harangoztam be itt a Police Café módszertani kézikönyvemet, benne Gáspár Mátyás szakmai lektori ajánlásával. Nyilván nem mindenkinek kell tudnia, kicsoda ő, de érdemes utánanézni. Akit érdekel, a 70. születésnapjára készült tanulmánykötetben szereplő életrajzából és az ott őt köszöntő Budai Balázstól tudhatja meg leggyorsabban és legszórakoztatóbban.

Matyi

 

Én csak 2014-ben ismertem meg Matyit, amikor trénerként az ÁROP-2.2.22-2013-2013-0001 azonosító számú „Képzés a konvergencia régiókban lévő önkormányzatoknak” című kiemelt projekt Helyi Közösségi Akadémiák hálózata című alprojektjébe csöppentem. Projektmenedzser, vezető tréner, mentor volt, de főleg Matyi. Soha nem a pozíciói nyűgözik le azt, aki találkozik és beszélget vele, annál is inkább, mert azokat is oly lazán viselte s viseli, mint az inget és nyakkendőt. Sokkal inkább ötvenéves nemzetközi és hazai tapasztalatain alapuló kikezdhetetlen és zavarba ejtően nagy szakértelme ejti rabul az őt hallgatót. Amiket véghez visz, amit mond, ahogyan beszél, abból árad a fáradhatatlan szenvedély. Mindenhol ott van, ügyködik, szervez, olvas, ír, szerkeszt, előad, utazik. Az első pillanatban vonzott lényének dinamizmusa, s ő is megérezhette bennem a rokonlelket, „időutazót”. Szoktuk is egymást ugratni: hány embernek lenne elég az az energia és agilitás, amennyi kettőnkbe szorult! Mindent, amit megismer, azonnal szövi-fonja, gondolja és adja tovább. Olyan, mint egy információs elosztó központ. Üde forrás, ahova az ember folyton visszatér, mert mindig friss tudást, információt, ötletet és inspirációt talál.

Mindezek alapján nem csoda, hogy úgy gondoltam, módszertani kézikönyvem első ítésze ő legyen. Végtelenül megtisztelő, hogy elvállalta a feladatot, s főleg hogy elismerően nyilatkozott róla. Ismerjük a mondást: minden szentnek maga felé hajlik a keze. Ráadásul Matyi nem is szent, így hát neki aztán végképp megbocsájtható, ha rá is igaz az állítás. Persze hogy a Police Café módszert is abból a szempontból közelítette meg és méltatta, ami az ő terepe, ez pedig nem más, mint a közösségépítés és a társadalmi felelősségvállalás. Amióta csak ismeri, a Police Cafét ennek egyik ékes példájaként tartja számon, és népszerűsíti is a maga lehetőségeihez mérten. És minden egyes kis előrelépésnek örül, együtt velem, s régóta várta a módszertani kézikönyvet is. A tiszteletpéldányok egyikét természetesen neki dedikáltam, de rábíztam még pár könyvecskét, hogy vigye csak hírét sokfelé.

A kötetek átadása végre jó apropó volt a személyes találkozásra, s hogy együtt kezdjük a júliust. Budaörsre invitált, s elsején, egy kellemes csütörtök délelőtti órán kikocsiztam hozzá a Telekuckóba. Valóban kicsike a hely, de pont olyan, mint amilyet képzeltem: van ott minden, ami egy kis közösségi centrumba kell. Mindenekelőtt kedves fogadtatás – nemcsak nekem, bármely budaörsi lakosnak, aki ügyes-bajos dolgával, kérdésével, problémájával betér! Értő fülek fogadják, s ami ennél is több: az okos, gondoskodó tanácsadók keze nyomán mindjárt elkezd intéződni az ügy, csökkenni-fogyni a baj. A problémáról esetleg kiderül, hogy nem is az, mert közelebb van a megoldás, mint hinnénk. A kérdésre pedig vagy azonnal, vagy hamarosan megérkezik a válasz, mert az ott lévőknek fontos, hogy valóban segítsenek. Mindezek hatására a segítségért betérő ügyfélben lassan erősödik az érzés: itt tényleg minden oké. A szolgáltatás rövid neve – OKÉ Szolgálat – is ezt sugallja. Teljes neve: OKÉ Szolgáltatási Látogató Pont.

OKÉ Pont Budaörs vágott

Hogy egészen pontosan mi ez, az röviden így foglalható össze: Budaörsön a „Templom tér 15. alatt egy interaktív ügyfélkioszk segítségével tudnak az ügyfelek a hivatalokhoz, szolgáltatókhoz fordulni, amelyben a Telekuckó munkatársai is segítségükre lesznek. Erre a magas szintű digitális technológiát alkalmazó, hazai fejlesztésű ún. telepresence technológia – amely a Vivien távjelenléti program része – ad lehetőséget. A rendszer használatával az ügyfélkapcsolat alig különbözik a valóságos, személyes találkozástól, és jogilag is szinte egyenértékű vele. A távjelenléti rendszer használata az ügyfelek részéről semmilyen saját informatikai eszközt, felhasználói készséget, előzetes felkészülést nem igényel.” Akit a részletek is érdekelnek, az ezen a honlapon tovább tájékozódhat.

Aki inkább virtuálisan bekukkantana a kuckóba, annak pedig itt van egy kis ismertető, Matyi előadásában.

Ha nem látom, lehet, hogy én se hiszem, hogy van ilyen, hogy ez is Magyarország. De ott voltam, láttam, működik. Ez a pont nagyon OKÉ! Ezért jó szívvel csinálom nekik én is a reklámot, mert remélem, ez csak az első ilyen „állomás”, s a budaörsit hamarosan követik újabb és újabb OKÉ pontok országszerte.